• ارومیه کیلومتر ۵ جاده فرودگاه، شرکت ایران‌پاش

راهنمای نصب منبع آب پلاستیکی بدون پمپ

ذخیره سازی و نگه داری آب در مناطقی از شهر و روستا که به علت کم شدن آب های زیر زمینی و بارش به طور کلی کمبود منابع آبی در کشور، شاهد قطع دوره ای آب و کاهش فشار آن هستیم. این امر باعث شده است در ساختمان های چند طبقه آب به طبقات بالاتر نرسد بنابراین مشکلاتی را برای کاربران ایجاد کرده است. به همین دلیل بهترین گزینه برای حل کردن این مشکل، نصب مخازن آب می باشد. مخازن پلی اتیلن به خاطر داشتن ویژگی های بارزی چون سبک بودن، داشتن مقاومت بالا در برابر تابش نور خورشید، گرما و سرما و ساخته شده از مواد خوراکی چون Foodgrade گزینه مناسب تری نسب به مخازن دیگر برای ذخیره سازی آب برای مدت های طولانی به شمار می رود. ما در این مقاله به نحوه نصب منبع آب پلاستیکی بدون پمپ پرداخته ایم با ما همراه باشید. همچنین شما میتوانید مخزن آب پلی اتیلن با حجم بالا را به طور مستقیم از تولیدکننده خریداری کنید.

 

نصب منبع آب پلاستیکی بدون پمپ

 

راهنمای-نصب-منبع-آب-پلاستیکی-بدون-پمپ

 

برای نصب مخازن پلی اتیلن و استفاده از آب ذخیره شده لزوماً نیازی به پمپ آب نیست. برای صرفه جویی در مصرف برق و کم کردن هزینه های مربوط به پمپ، فقط کافی است که مخزن را در ارتفاع بالاتری از شیر های مصرفی نصب کنید به همین دلیل بهترین محل برای نصب آن در چنین حالتی پشت بام می باشد در این صورت آب با فشار کافی وارد لوله ها شده و در دسترس شما قرار می گیرد. نکته قابل توجه اینکه سطح قرار گیری مخزن باید صاف و محکم باشد و بهتر است به منظور جلوگیری از رشد جلبک در اثر تابش مستقیم نور خورشید در پشت بام از مخازن 3 لایه فوم دار استفاده کنید. همچنین اتصالاتی که در بالا و پایین مخزن وجود دارد به وسیله واشر و تفلون باید به خوبی بسته شوند.

اگر در نزدیکی محل نصب مخزن، لوله کشی آب وجود نداشته باشد باید به بالای مخزن لوله کشی کرده و از لوله آب سرد، انشعابی به مخزن بکشید. نصب شناور به داخل مخزن بدون پمپ اهمیت زیادی دارد و باید به گونه ای نصب شود که توپ آن به سمت پایین به راحتی باز و بسته شود. همچنین در شرایط اضطراری از قسمت ورودی منبع یک شیر برای ورود آب و یک شیر برای یک طرف کردن و عدم برگشت آب به درون مخزن باید نصب شود. و در آخر باید از قسمت پایین منبع یک لوله دیگری را با استفاده از والو (والو وسیله ای برای قطع و وصل همچنین کنترل میزان ورودی و خروجی آب می باشد) به شیر ورودی ساختمان نصب کنید.

 

طریقه نصب مخزن اب روی پشت بام بدون پمپ

ابتدا یک مخزن اب پلی اتیلن متناسب با مصرف ساکنان ساختمان تهیه میکنید. مخزن میتواند عمودی و یا افقی باشد که پیشنهاد ما به شما انتخاب مخزن عمودی ( مخزن ایستاده ) است. مخزن را به پشت منتقل میکنید. لوله کشی آب را به مخزن متصل میکند و سپس از یک تاسیساتی میخواهید تا لوله کشی ساختمان را به منبع آب روی پشت بام متصل کند. در این شرایط نیاز به استفاده از پمپ برای تقویت فشار آب در ساختمان نیست. 

 

راه حل استفاده از منبع آب در زمان قطع برق

قطع برق در برخی از مناطق کشور مخصوصاً در فصل تابستان به خاطر استفاده بی رویه از وسایل سرمایشی چون کولر های آبی و گازی علی الخصوص در جنوب کشور که گرمای شدیدی را تجربه می کنند اتفاق می افتد. این امر باعث می شود منازل مسکونی، اداری و بسیاری از صنایع مختلف چون صنایع غذایی، دامداری و کشاورزی که از منبع برای ذخیره سازی آب برای مصارف بهداشتی و شرب استفاده می کنند با مشکل رو به رو شوند. به منظور جلوگیری از مواجه شدن با این مشکلات، بهترین راه حل نصب مخازن آب در ارتفاع یا پشت بام است که در قسمت قبلی مقاله به صورت کامل در مورد نحوه نصب آن صحبت کردیم. اگر منبع آب به وسیله پمپ، آب را وارد مسیر جریال لوله کشی و شیر اصلی می کند در هنگام قطعی برق دو راهکار وجود دارد راهکار اول؛ نصب مخزن ذخیره دوم در پشت بام است و راهکار دوم استفاده از لوله کشی کنارگذر و اتصال آن به شبکه آب شهری است که آب بدون عبور از پمپ و مخزن با فشار طبیعی وارد شبکه لوله کشی ساختمان شده تا حداقل، طبقات پایین تر بتوانند از آن استفاده کنند.

 

نصب منبع آب با پمپ چگونه است؟

نصب منبع آب به منظور تأمین آب مورد نیاز در مناطقی که کمبود آب یا افت فشار آب است مخصوصاً برای کسانی که آپارتمان نشین هستند یا در ساختمان های چند طبقه زندگی می کنند بسیار مهم و حیاتی می باشد. انتخاب منبع آب برای ساختمان به تعداد طبقات آن بستگی دارد به عبارت دیگر ظرفیت منابع آبی مخزن ساختمان 3 طبقه با ظرفیت مخزن ساختمان 6 طبقه متفاوت است. به منظور جلوگیری از افت فشار آب در طبقات بالاتر مخزن آب را بعد از کنتور نصب می کنیم آب از طریق انشعابات شهری با فشار طبیعی وارد مخزن شده و ذخیره سازی می شود سپس پمپ آب مقدار آب مورد نیاز طبقات را با فشار زیاد به لوله کشی ساختمان وارد می کند. نمی توان به صورت مستقیم پمپ آب را بر انشعابات شهری متصل کرد چرا که باعث افت فشار آب لوله اصلی خیابان و یا کوچه شده و نصب مستقیم آن غیر قانونی می باشد.

 

نصب منبع آب هوایی

 

راهنمای-نصب-منبع-آب-پلاستیکی-بدون-پمپ

 

منبع آب هوایی در جنس های مختلفی چون؛ فلزی، بتنی، چوبی، پلاستیکی ساخته می شوند ولی به خاطر مزیت های مخزن های پلاستیکی چون پلی اتیلن امروزه بیشتر از این مخزن به عنوان منبع آب هوایی در برخی از مناطق شهری یا شهرک های صنعتی که با کمبود منابع آبی مواجه هستند استفاده می شود. چرا که این مخازن می تواند آب را برای مدت های طولانی بدون تغییر در طعم و مزه آن نگه داری کند. معمولاً حجم این مخازن بسیار بالا بوده و به اندازه ای که بتواند آب مورد نیاز یه شهر یا یک پارک را تأمین کند. به علت قرار گرفتن در ارتفاع بلند، آب با فشار زیاد وارد خط لوله کشی شده و به راحتی در اختیار کاربران قرار می گیرد. این مخازن بر روی پایه های بسیار محکم با ارتفاع 50 متر از سطح زمین نصب شده و آب از طریق پمپ به تدریج در ساعاتی که افت فشار وجود ندارد داخل این مخزن ذخیره سازی می شود. برای نصب منبع آب هوایی ابتدا باید سطح قرار گیری منبع و پایه های آن مشخص شود و با توجه به ظرفیت مخزن و میزان آبی که در آن باید نگه داری شود فندانسیون مناسب و مهندسی شده برای آن اجرا، سپس پایه های فلزی نگه دارنده با ارتفاع مورد نظر بر روی فنداسیون ساخته می شوند.

 

جمع بندی

ما در این مقاله سعی کردیم اطلاعات کامل و جامعی را در مورد نصب منبع آب پلاستیکی بدون پمپ در اختیارتان قرار بدهیم. همانطور که گفتیم مخازن پلی اتیلن برای نگه داری آب برای مصارف شرب و بهداشتی گزینه مناسبی می باشند. به همین دلیل در برخی از مناطقی که کمبود منابع آبی وجود دارد و یا در ساختمان های چند طبقه که با افت فشار آب مواجه هستند می توان با نصب این مخازن این مشکل را حل کرد. برای رسیدن آب به طبقات بالاتر ما نیاز به پمپ آب داریم تا آب ذخیره شده در مخزن را با فشار بالا وارد جریان خط لوله کشی ساختمان کند. البته برای استفاده از آب ذخیره شده لزوماً احتیاجی به پمپ آب نیست در این مواقع باید این مخازن را در پشت بام یا در ارتفاع بالا نصب کرد تا آب با سرعت وارد شیر اصلی شده و به راحتی قابل دسترس باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه نصب مخازن آب پلی اتیلن در سطوح مختلف، همچنین خرید منبع آب پلاستیکی باکیفیت عالی و قیمت مناسب به سایت www.iranpash.ir مراجعه نمایید.

0 نظرات

ثبت نظر