• ارومیه کیلومتر ۵ جاده فرودگاه، شرکت ایران‌پاش

مخزن نگه داری مواد شیمیایی

مخازن پلی اتیلن به خاطر برخورداری از بدنه مقاوم در برابر خوردگی و نشتی، داشتن وزن قابل حمل، ماندگاری و طول عمر زیاد امروزه برای نگه داری انواع سیالات چون مواد شیمیایی و اسیدی در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به پیشرفت های تکنولوژی ساخت انواع این مخازن در اشکال مختلف با توجه به نیاز کاربران رو به افزایش است. یکی از شرکت های بزرگ تولید کننده مخازن پلی اتیلن نگه دارنده مواد شیمیایی، شرکت ایرانپاش می باشد. این شرکت مفتخر است مرغوب ترین و باکیفیت ترین مخازن را با قیمت مناسب همراه با گارانتی و خدمات پس از فروش عالی به سراسر کشور عرضه کند. خرید مخزن پلی اتیلن در انواع عمودی و افقی و زیر پله ای از تولیدکننده به لحاظ اقتصادی هم بصرفه است.  ما در این مقاله به معرفی مخزن نگه دارنده مواد شیمیایی پرداخته ایم لطفاً با ما همراه باشید.

 

مخزن نگه داری مواد شیمیایی چه ویژگی هایی دارد؟

مخازن پلی اتیلن که برای نگه داری مواد شیمیایی طراحی و ساخته می شوند همانطور که گفتیم از بدنه بسیار محکم با خاصیت ضد خوردگی و نشتی در برابر مواد اسیدی برخوردار هستند. مواد اولیه به کار گرفته شده در ساخت این مخازن از پلی اتیلن خالص بوده و مقاومت زیادی در برابر چگالی بالا دارد و برای حمل و نگه داری انواع مواد شیمیایی چون؛ اسید استیک، اسید سولفوریک، اسید فسفریک و... به کار گرفته می شوند. همچنین وزن مناسبی داشته و به راحتی می توان آن را جابه جا کرد. نحوه نصب انواع اتصالات به آن بسیار راحت بوده طول عمر و ماندگاری بالایی هم نسبت به مخازن دیگر در نگه داری مواد شیمیایی دارد.

مخزن های نگه داری انواع مواد شیمیایی از بدنه تک لایه و دو لایه و در شکل های مختلف عمودی، افقی، مکعبی و... ساخته می شوند. دارای دیواره های بسیار ضخیمی بوده و محلول درون خود را از هر گونه آلایندگی های بیرون مخزن و تابش نور خورشید محافظت می کند. در برابر هر گونه ضربه و شکستگی مقاومت زیادی از خود نشان داده و مطابق با استاندارد های ملی و بین المللی از مواد اولیه درجه یک ساخته می شوند. این مخازن علی رغم داشتن ویژگی های زیاد از قیمت مقرون به صرفه تری نسبت به دیگر مخازن برخوردار هستند.

 

مخزن نگه داری مواد شیمیایی

 

تانک نگه داری مواد شیمیایی

مواد شیمیایی تولید شده در کارخانجات مختلف قبل از رسیدن به دست مصرف کننده در تانک های به خصوصی ذخیره و نگه داری می شوند. همچنین برخی از مواد شیمیایی چون آفت کش ها و علف کش ها که در صنایع کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند در مخازن نگه دارنده مواد شیمیایی ذخیره می شوند. به طور کلی برای استفاده از مواد شیمیایی در صنایع مختلف حتی منازل مسکونی برای نگه داری سوخت چون نفت، به تانک به خصوصی احتیاج داریم. این تانک در انواع مختلفی چون؛ فلزی، استیل، گالوانیزه، فایبرگلاس و پلی اتیلن ساخته می شوند. در میان این ها مخازن پلی اتیلن به دلیل داشتن مقاومت بالا در برابر خوردگی، داشتن وزن و قیمت مناسب کارایی بهتر و بیشتری نسبت به دیگر مخازن دارد. همچنین در ساخت مخازن پلی اتیلن برای نگه داری مواد شیمیایی، شرکت های تولید کننده سطح آنتی استاتیک آن ها را افزایش می دهند تا خطر انفجار را به پایین ترین سطح برسانند. این مخازن قابل بازیافت بوده و به عنوان دوستدار طبیعت از آن ها یاد می شود به همین دلیل گزینه مناسبی برای نگه داری انواع مواد شیمیایی محسوب می شوند.

 

کدام مواد شیمیایی در مخزن پلی اتیلن نگه داری می شود؟

در قسمت های قبلی مقاله در مورد ویژگی های مخازن پلی اتیلن در نگه داری انواع مواد شیمیایی مطالبی را ارائه کردیم. با توجه به قابلیت های گفته شده در این مخازن می توان انواع مختلف مواد اسیدی را در آن نگه داری کرد. البته در نگه داری این مواد باید نکاتی را رعایت کنیم به عبارت دیگر با توجه به کمیت و کیفیت نوع مواد اسیدی، باید مخزن مخصوص و ویژه برای نگه داری آن، انتخاب کرد که در قسمت های آتی مقاله به طور کامل به بررسی نکات لازم برای نگه داری مواد شیمیایی خواهیم پرداخت. برخی از مهم ترین و پرکاربردترین مواد شیمیایی که در مخازن پلی اتیلن نگه داری می شوند عبارتند از:

  • انواع اسید ها چون؛ سدیم هیپوکلریت، هیدروکلریک اسید، سولفوریک اسید، سدیم هیدروکسید، هیدروفلوریک اسید، هیدروژن پراکسید، اسید استیل، اسید نیتریک
  • محلول های الکلی مانند اتانول
  • محصولات پتروشیمی
  • انواع کود ها و سمومات کشاورزی، علف کش ها، آفت کش ها
  • نفت خام و فرآورده های نفتی چون گریس
  • گازوییل و گاز طبیعی مایع

 

مخزن نگه داری مواد شیمیایی

 

خرید مخزن نگه داری مواد شیمیایی

مخازن پلی اتیلن به خاطر عملکرد بهتری که در ذخیره سازی و نگه داری انواع سیالاتی چون؛ آب، انواع مواد شیمیایی و خوراکی دارد از محبوبیت بیشتری برخوردار شده است. به همین خاطر مراکز فروش زیادی به تولید و عرضه این محصول می پردازند. قبل از خرید آن نکاتی را باید مورد توجه قرار داد از جمله؛ آماده سازی محل نصب مخزن، انتخاب ابعاد و حجم مخزن متناسب با نوع استفاده، خرید این محصول از مراکز فروش معتبر و مطمین، خرید مستقیم از درب کارخانه، داشتن علامت استاندارد و مجوز های لازم از سازمان بهداشت غذایی و دارویی می باشد. برای خرید این مخازن باکیفیت بالا و قیمت مناسب می توانید به صورت آنلاین به وب سایت اینترنتی www.Iranpash.ir مراجعه کرده و نسبت به ثبت سفارش محصول اقدام نمایید. همچنین می توانید به صورت حضوری به آدرس شرکت مراجعه کنید پس از مشاهده و مشاوره با کارشناسان فروش به خرید بپردازید.

 

قیمت مخزن نگه داری مواد شیمیایی

قیمت مخزن نگه داری مواد شیمیایی به عوامل مختلفی چون؛ کیفیت، شرکت سازنده، عرضه و تقاضا، تک لایه و دو لایه بودن، ابعاد و ظرفیت های مختلف، هزینه های نیروی انسانی در حمل و جابه جا کردن آن، هزینه های مربوط به نصب انواع اتصالات بستگی دارد. علاوه بر موارد گفته شده نوسانات بازار و نرخ ارز باعث شده است قیمت نهایی این محصول با تغییراتی همراه باشد بنابراین نمی توان قیمت ثابت و مشخصی را برای آن بیان کرد. برای استعلام قیمت ها همچنین خرید مخازن پلی اتیلن نگه دارنده مواد شیمیایی با قیمت مناسب همراه با گارانتی و خدمات پس از فروش عالی می توانید به سایت شرکت ایرانپاش مراجعه نمایید.

 

مخزن نگه داری مواد شیمیایی

 

نکاتی برای نگه داری مواد شیمیایی

نوع مواد شیمیایی که در مخزن باید نگه داری شود و اینکه چه مدت زمانی داخل مخزن باقی می ماند در انتخاب نوع مخزن تأثیر زیادی می گذارد. همچنین محل نصب، حجم مورد نیاز در انتخاب این مخازن باید مد نظر قرار بگیرد. این مخازن قابلیت نصب بر سطح زمین، در ارتفاع حتی در موقعیت هایی که فضا برای نصب آن وجود ندارد می تواند درون خاک دفن کرد همانطور که گفته شد به خاطر داشتن بدنه بسیار مقاوم به راحتی می تواند فشار ناشی از خاک را تحمل کند.

برخی از مواد شیمیایی قدرت خوردندگی بالایی دارد بنابراین باید از مخازن دو جداره برای نگه داری آن ها استفاده کرد. برخی دیگر از آن ها قابل اشتعال هستند و بخار تولید می کنند در این صورت باید مجرایی در مخزن برای خروج بخار ناشی از آن ها در نظر گرفته شود. نکته مهم دیگر اینکه برخی از مواد شیمیایی باید در مکان سرد و یا گرم نگه داری شوند و یا باید به دور از تابش نور خورشید و در مکان های بسته قرار بگیرند بنابراین در نگه داری آن ها باید به نکات گفته شده توجه داشت. به طور کلی مخازن نگه داری مواد شیمیایی را باید به دور از شعله آتش، گرما، جرقه و در مکانی بدون رطوبت و با تهویه مناسب هوا نصب کرد. 

 

جمع بندی

مخازن پلی اتیلن نگه دارنده مواد شیمیایی از مواد اولیه خالص، در شکل و حجم های مختلف متناسب با نیاز کاربران به صورت تک لایه و دو لایه ساخته و روانه بازار می شوند. این مخازن به دلیل داشتن بدنه بسیار قوی و مقاوم در برابر خوردگی، وزن مناسب و قابل حمل همچنین قیمت ارزان نسبت به مخازن فولادی، به گزینه مناسب و کاربردی در صنایع مختلف تبدیل شده است. می توان انواع مواد شیمیایی و سیالات اسیدی را در آن برای مدت های کوتاه و طولانی نگه داری کرد. در نگه داری مواد شیمیایی باید برخی از نکات را مورد توجه قرار داد که در این مقاله به صورت کامل به آن ها پرداخته شد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت و نحوه خرید این محصول می توانید با شرکت ایرانپاش تماس بگیرید و به صورت رایگان مشاوره بگیرید 04432544300 . خرید مخزن سمپاش و همچنین مخزن ایستاده یا تانکر افقی، با حجم های مختلف، از سایت ایرانپاش امکان پذیر است. 

0 نظرات

ثبت نظر