• ارومیه کیلومتر ۵ جاده فرودگاه، شرکت ایران‌پاش

معرفی موارد استفاده از خانه های پیش ساخته پلی اتیلن

خانه های پیش ساخته، خانه های مدرن و جدیدی هستند که از متریال های مختلفی چون، فلزی، بتنی، پل اتیلن، چوبی در کارخانه های متعدد در سطح کشور ساخته می شوند. به این صورت که قطعات به هم پیوسته آن ها به صورت جدا گانه طراحی و ساخته می شود و در محل اجرا، به هم متصل و نصب می شوند. به همین دلیل سرعت ساخت این خانه ها نسبت به خانه های سنتی که در یک جا ساخته می شوند بیشتر است و از قیمت مقرون به صرفه تری هم برخوردار هستند. تمامی امکانات مورد نیاز از جمله؛ حمام، سرویس بهداشتی، اتاق، آشپزخانه و حال پذیرایی در خانه های پیش ساخته می توان طراحی کرد چرا که انعطاف پذیری بالایی در ساخت دارند. تعیین ابعاد و متراژ این خانه ها به نیاز کاربران، موقعیت و محل نصب بستگی دارد. ما در این مقاله به معرفی موارد استفاده از خانه های پیش ساخته پلی اتیلن پرداخته ایم با ما همراه باشید.شما میتوانید برای خرید خانه پیش ساخته در ابعاد مختلف و یا کانکس ها از صفحه دسته بندی ها اقدام کنید.

 

خانه پیش ساخته کجا استفاده می شود؟

استفاده از خانه های پیش ساخته در کشور های مختلف دنیا، از جمله در کشور ایران بسیار پرطرفدار شده است. از این سازه ها برای اسکان کارگران و کارفرمایان در پروژه های ساخت و ساز های عمرانی، برای استقرار نیروی راهنمایی و رانندگی یا نیروی انتظامی برای پر کردن خلا امنیتی در برخی از مناطق شهری، به عنوان مراکز فرهنگی و عرضه انواع کتاب ها در نقاط مختلف شهر، در مراکز تفریحی از جمله؛ پارک ها در کنار سواحل برای اسکان مسافرین و اقامت آن ها با تمام امکانات رفاهی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین از سازه های پیش ساخته می توان به عنوان بیمارستان های سیار استفاده کرد مخصوصاً در مناطق محروم یا در مناطقی که دسترسی به مراکز درمانی برای آنها به راحتی میسر نیست یا فاصله زیادی دارد. استفاده به عنوان سرویس بهداشتی عمومی به علت هزینه ساخت پایین و جابه جایی راحت آن در سطح شهر، برای اتاق نگهبانی، به عنوان مغازه برای میوه فروشی یا گل فروشی، به عنوان باجه کیوسک بانک ها، برای ساخت ویلاهای مجلل و... استفاده می شود.

 

کانکس

 

خانه پیش ساخته پلی اتیلن

خانه های پیش ساخته پلی اتیلن در سال های اخیر از استقبال زیادی برخوردار شده است چرا که از بدنه دو جداره برخوردار بوده و در برابر گرما و سرما همچنین در برابر باد، سیل، طوفان و زلزله مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. قطعات مختلف این سازه چون؛ دیوار، سقف، پنچره، درب ها و سایر اجزای تشکیل دهنده آن در کارخانه تولید و در محل نصب، به اجرا در می آید. این قطعات وزن بسیار مناسبی دارد به طوری که می توان به راحتی آن ها را جابه جا کرد و در مکان ها و موقعیت های مختلف مورد استفاده قرار داد. در ساخت این سازه ها برای عایق بندی حرارتی و صوتی دیوارها، همچنین جهت جلوگیری از نفوذ گرد و غبار به خصوص در مناطقی که ریز گردهای بسیاری دارد از فوم تزریقی پلی یورتان استفاده شده است. یکی از ویژگی های بارز دیگر این سازه، مقاومت و پایداری آن در برابر رطوبت و تابش مستقیم نورخورشید و اشعه ماورای بنفش UV می باشد.

مدت زمان ساخت سازه های پلی اتیلن در مقایسه با سازه های جامد و سنتی بسیار کم است ضمناً هزینه نصب و اجرای آن بسیار مقرون به صرفه می باشد. این خانه ها بیشتر در مواقع ضروری مثل سیل و زلزله برای اسکان دادن موقت، ساخت سازه های پلی اتیلن در مراکز تفریحی در پارک ها به عنوان محل استراحت و استقرار مسافرین، ساخت رستوران ها و کافی شاپ ها به صورت شناور در روی آب، استفاده از این سازه ها در زمین های کشاورزی و ویلایی، برای اسکان مهندسان برای انجام پروژه های عمرانی، کمپ های نگهبانی، درمانگاه های صحرایی، کمپ های کوهنوردی و... مورد استفاده قرار می گیرد. شرکت ایرانپاش به عنوان بزرگترین شرکت تولید کننده محصولات پلی اتیلن در کشور، برای اولین بار در دنیا به تولید خانه های پیش ساخته پلی اتیلن از جنس مرغوب و درجه یک در ابعاد و متراژهای مختلف به صورت گنبدی یا اسکیمویی، ویلایی و طرح کانتین پرداخته است.

 

کانکس

 

خانه پیش ساخته چوبی

یکی از مدرن ترین و به روز ترین خانه های پیش ساخته، خانه های چوبی است که به آن ها خانه های ویلایی نیز گفته می شود. یکی از مزیت های بارز این خانه ها همانطور که قبلاً هم گفته شد جابه جایی آن ها می باشد به این صورت که به راحتی می توان به محل مورد نظر حمل کرد. خانه های چوبی پیش ساخته، در ابعاد و متراژهای مختلف به صورت یک طبقه یا دو طبقه بسته به بودجه ای که کاربران در نظر گرفته اند ساخته می شود. این سازه بیشتر با آب و هوای معتدل و مرطوب سازگاری دارد به همین دلیل مناطق شمالی کشور برای استفاده از این خانه ها بسیار ایده آل می باشد. قطعات چوبی خانه پیش ساخته، در کارخانه تولید و در محل مورد نظر با هم ترکیب و نصب می شوند. البته خانه هایی با متراژ های کوچک در محل تولید آماده بهره برداری شده فقط به محل مورد نظر ارسال می شود. مدت زمان لازم برای ساخت این خانه ها و هزینه ی های مربوط به ساخت آن، بسیار مقرون به صرفه تر از خانه های جامد و سنتی می باشد.

 

کانکس

کانکس (Conex) سازه ی پیش ساخته ای است که در مقایسه با سازه های جامد یا سازه های سنتی وزن بسیار سبک و قابل حملی دارد و برای طراحی و ساخت آن به مدت زمان کمی نیاز است. در گذشته از کانکس برای اسکان موقت و بیشتر برای محل اقامت نیروی های پلیس، برای نگهبانی، دکه های کوچک مغازه استفاده می شد. ولی امروزه استفاده از آن برای ساخت خانه، ویلا های مجلل و یا دفاتر کاری، درمانگاه، نمازخانه، فروشگاه، تجهیزات بانکی، کیوسک خدمات شهری گسترش یافته است. تنوع طراحی در ساخت آن، کم هزینه بودن، جابه جایی راحت، مقاوم در برابر زلزله از مزیت های بارز کانکس محسوب می شود. کانکس یک سازه بسیار کاربردی می باشد و در کشور های مختلف برای استفاده های گوناگون به کار گرفته می شود. در کشور ایران نیز از استقبال زیادی برخوردار شده است و صنعت ساخت، سازه های پیش ساخته روز به روز در حال پیشرفت می باشد.

 

کانکس

 

مزایای استفاده از خانه پیش ساخته پلی اتیلن

یکی از مزایای منحصر به فرد خانه های پیش ساخته پلی اتیلن، سرعت ساخت و اجرای آن ها می باشد. همانطور که گفته شد قطعات مختلف این سازه در شرکت تولید کننده ساخته می شود و سپس در محل و موقعیت مورد نظر به یکدیگر متصل و نصب می شوند. علاوه بر زمان، در هزینه های مربوط به نیروی کار هم صرفه جوی می شود در واقع برای ساخت چنین سازه هایی به نیروی کاری کم تری احتیاج است همچنین به لحاظ مصالح مورد نیاز هم بودجه کم تری نیاز دارد.

خانه های پیش ساخته پلی اتیلن، به دلیل داشتن وزن سبک در برابر لرزش هایی چون زلزله بسیار مقاوم می باشند بنابراین در مناطق زلزله خیز استفاده از چنین سازه هایی گزینه مناسب می باشد. سازه های پلی اتیلن از عایق کاری فوق العاده بالایی برخوردار هستند همچنین استفاده از درزها و پنجره های محکم در این سازه، باعث کاهش مصرف انرژی می شود. مخصوصاً خانه پیش ساخته گنبدی پلی اتیلن شرکت ایرانپاش، به علت استفاده از دستگاه های مدرن در طراحی و ساخت آن، از عایق کاری بهتری برخوردار است. سازه های پیش ساخته نسبت به بناهای سنتی با محیط زیست، سازگاری بیشتری دارد چرا که به منابع طبیعی آسیبی وارد نمی کند و ضایعات کمتری را بر جای می گذارد. نکته مهم دیگر حمل و جابه جایی آن است که به راحتی می توان توسط افراد کاربلد، متخصص و به کمک ماشین های مخصوص آن را به محل های مورد نظر حمل کرد.

 

کانکس

 

خانه پیش ساخته دست دوم

با توجه به افزایش تقاضا در خرید خانه های پیش ساخته، صنعت ساخت این سازه ها در حال پیشرفت است. شرکت های تولید کننده با توجه به بودجه کاربران و متناسب با نیاز آن ها به ساخت این خانه ها می پردازند. به علت افزایش قیمت قطعات و مواد اولیه برای تولید این سازه ها، برخی از افراد تصمیم به خرید دست دوم این سازه ها دارند. قیمت سازه های دست دوم بسته به متراژ آن ها و سال ساخت متفاوت خواهد بود. ممکن است خانه های پیش ساخته دست دوم در طول زمان، دچار خوردگی و زنگ زدگی شده باشند یا اینکه تاریخ انقضای گارانتی و خدمات پس از فروش آن ها گذشته باشد. بازسازی و تعمیر آن ها هزینه زیادی را می خواهد به همین دلیل قیمت تمام شده آن، از قیمت دست اول این سازه ها ممکن است بیشتر باشد. به هر حال در موقع خرید سازه های دست دوم، بهتر است دیوار ها، کف سازه، درز و شکاف های سازه، سقف، وضعیت داخلی آن را مورد بررسی قرار دهید. سازه های دست دوم با متراژ های بزرگ که با ماشین قابلیت حمل آن ها وجود ندارد باید قطعات جدا شده و جابه جا شوند این امر هزینه بر است به نظر می رسد خرید سازه های دست اول به صرفه تر باشد.

 

جمع بندی

امروزه استفاده از سازه های پیش ساخته پلی اتیلن به خاطر داشتن ویژگی های منحصر به فرد از جمله؛ وزن سبک، قیمت مناسب، داشتن عایق بندی ایده آل، سازگاری با محیط زیست، دوام و پایداری بسیار عالی در برابر شرایط مختلف آب و هوایی، سرعت بالای اجرای آن، در سطح کشور افزایش یافته است. از جمله کاربرد های مختلف این سازه برای کمپ های نگهبانی، اسکان کارگران و مهندسان برای انجام پروژه های عمرانی، درمانگاه های صحرایی، برای اسکان مسافران، ساخت ویلا و... می باشد. این سازه برای اولین بار در دنیا توسط شرکت ایرانپاش واقع در ارومیه اختراع و پایه گذاری شد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده محصولات می توانید به سایت www.Iranpash.ir مراجعه نمایید.

0 نظرات

ثبت نظر