• ارومیه کیلومتر ۵ جاده فرودگاه، شرکت ایران‌پاش

راهنمای خرید مخزن کود مایع

کود های مایع در صنعت کشاورزی بسیار پرکاربرد بوده و برای تأمین مواد مغذی لازم برای رشد گیاهان بسیار موثر می باشد. برای نگه داری این کود به دلیل داشتن عناصر شیمیایی و واکنش هایی که ممکن است در طول مدت نگه داری از خود نشان بدهد به یک مخزنی نیاز است که دوام و مقاومت بالایی در برابر این واکنش ها داشته باشد. تا به راحتی دچار خوردگی و نشتی نشده و بتواند کیفیت مواد داخل مخزن را برای مدت های طولانی نگه دارد. همچنین از وزن مناسبی هم برخوردار باشد تا به راحتی بتوان آن را جابه جا کرد. ویژگی های گفته شده تنها در مخازن پلی اتیلن وجود دارد که در این مقاله سعی کردیم به بررسی مزایای نگه داری کود مایع در تانکر پلی اتیلن و نحوه خرید آن بپردازیم پس لطفاً با ما همراه باشید.

 

تانکر نگه داری کود مایع چه ویژگی هایی دارد؟

کود مایع متشکل از ترکیبات شیمیایی است که مهم ترین منبع تغذیه مورد نیاز گیاهان را در برگرفته است که علاوه بر شادابی، باعث افزایش کیفیت محصولات و حاصل خیزی خاک می شود. بنابراین برای ذخیره سازی آن باید از تانکر هایی استفاده کرد که ویژگی های زیر را داشته باشد که عبارتند از:

 

کیفیت بالای تانکر های کود مایع:

 

کیفیت مخزن کود مایع

 

یکی از ویژگی های مهم و بارزی که تانکر های نگه داری کود مایع باید داشته باشند کیفیت ساخت و مقاومت بالای آن در برابر خوردگی و نشتی است. در واقع باید از مواد اولیه درجه یک تولید شود تا در طول زمان دچار سوراخ شدن، زنگ زدگی نشده و ماندگاری بالایی داشته باشد. چرا که کود های مایع حاوی نیتروژن می باشد و این ترکیب باعث تحریک رشد سریع گیاهان می شود و تزریق زیاد آن تأثیر منفی بر عملکرد رشد و بازدهی گیاهان خواهد داشت. همچنین اگر در مجاورت آب قرار گرفته باشد این نشتی برای ماهیان و آبزیان خطرناک خواهد بود.

 

رعایت استاندارد ها در تانکر کود مایع:

علاوه بر داشتن کیفیت، تانکر های کود مایع باید مطابق با استاندارد های ملی و بین المللی تولید شود تا تأییدیه های لازم از سازمان های مربوط را کسب کند. علاوه بر این، داشتن سیب سلامت، گواهی های مربوط به بهداشت غذا و دارو، داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش از جمله موارد بسیار مهم و اساسی می باشد.

 

ابعاد و حجم های مختلف تانکر کود مایع:

 

حجم مخزن کود مایع

 

از ویژگی های مهم دیگری که تانکر های کود مایع باید داشته باشد تولید در ابعاد و حجم های مختلف است. تولید در مدل ها و ظرفیت های مختلف متناسب با نیاز های کاربران، علاوه بر احترام گذاشتن به خواسته های آنان، قطعاً نیاز آن ها در ذخیره کود مایع با توجه به میزان کود و فضایی که برای نصب آن دارند بر طرف خواهد کرد.

 

تخلیه راحت کود مایع از تانکر:

تخلیه راحت کود مایع مستلزم داشتن اتصالات و شیر های تخلیه می باشد. نصب انواع مختلف اتصالات برای مخازن فلزی و گالوانیزه به راحتی انجام نمی گیرد و نیازمند برش و استفاده از دستگاه جوش می باشد. که در طول زمان امکان نشتی و زنگ زدگی قسمت های جوش خورده وجود دارد. بنابراین یکی از ویژگی هایی که تانکر های کود مایع باید داشته باشد امکان نصب راحت انواع اتصالات با هزینه کم و برخورداری از سیستم تخلیه مناسب می باشد که این امکان در مخازن پلی اتیلن وجود دارد.

 

قیمت مناسب تانکر کود مایع:

 

قیمت مخزن کود مایع

 

امروزه یکی از دغدغه ها و نگرانی های کشاورزان در استفاده از تانکر های کود مایع، قیمت آن ها می باشد. در سال های اخیر قیمت فولاد افزایش چشم گیری داشته است و نحوه ی قیمت گذاری آن ها برحسب وزنشان می باشد. مخازن فلزی وزن سنگینی دارند و هزینه های مربوط به جوشکاری، حمل و نیروی انسانی به آن افزوده می شود. بنابراین قیمت نهایی این مخازن نسبت به مخازن پلی اتیلن بیشتر است.

 

مزایای نگه داری کود مایع در تانکر پلی اتیلن

در قسمت قبلی مقاله در مورد ویژگی هایی که تانکر نگه دارنده کود مایع باید داشته باشد صحبت کردیم. با توجه به ویژگی های گفته شده مخازن پلی اتیلن علاوه بر دارا بودن آن ها، مزیت های منحصر به فرد دیگری هم دارد. از جمله داشتن وزن سبک، قابل حمل و جابه جایی آن است. این مخازن وزن بسیار مناسبی دارد به طوری که به راحتی می توان، بدون نیاز به هزینه های اضافی به نقطه دلخواه جابه جا کرد. این مخازن از بدنه بسیار مقاوم و محکمی برخوردار است به طوری که در برابر شرایط مختلف آب و هوایی چون؛ گرما و سرما، باران و برف استقامت بالایی از خود نشان داده و کیفیت اولیه کود مایع را برای مدت های طولانی حفظ می کند.

مخازن پلی اتیلن از مواد اولیه درجه یک ساخته شده و در برابر انواع کود های مایع و مواد شیمیایی واکنشی از خود نشان نمی دهد. به همین دلیل دچار نشتی و خوردگی نمی شود و طول عمر بالایی نسبت به مخازن دیگر دارد. برخی از کود های مایع به خاطر داشتن مواد شیمیایی ممکن است در اثر برخورد تابش مستقیم نور خورشید واکنش نشان داده و در ساختار آن تغییراتی ایجاد شود. این مخازن به خاطر داشتن لایه محافظ UV مواد درون خود را از تابش نور خورشید و اشعه ماورای بنفش حفظ می کند. از مزیت های مهم دیگر این مخازن انعطاف پذیری آن در تولید انواع مدل های مختلف از جمله؛ عمودی، افقی، بیضی، استوانه ای، زیر پله ای، مکعبی و آسان رو متناسب با نیاز کاربران و به صورت تک لایه، دو لایه و سه لایه می باشد.

 

خرید مخزن نگه داری کود مایع کشاورزی

با توجه به ویژگی ها و مزیت هایی که مخازن پلی اتیلن در نگه داری کود های مایع کشاورزی دارند امروزه تقاضا برای خرید این محصول بسیار افزایش یافته است. به همین علت شرکت ها و فروشگاه های زیادی در سطح کشور به فروش و عرضه این مخازن می پردازند. نکته قابل توجه در هنگام خرید مخازن پلی اتیلن، توجه به برند و شرکت سازنده آن می باشد. چرا که بسیاری از شرکت ها، استاندارد های لازم را برای تولید این مخازن رعایت نکرده و مشکلاتی را برای کاربران ایجاد می کنند که رایج ترین آن ها، به کارگیری مواد اولیه بازیافتی و ضایعاتی، نداشتن گواهی های ضرورت بهداشتی، نداشتن گارانتی و خدمات پس از فروش می باشد.

 

مخزن کود مایع کشاورزی

 

نکته ی بعدی، خرید مستقیم و بی واسطه از درب کارخانه می باشد چرا که در خرید های دست دوم هر چند در ظاهر قیمت پایینی خواهد داشت اما به خاطر نداشتن گارانتی همچنین اطلاع نداشتن از نحوه نگه داری و یا نیاز به تعمیر داشتن توصیه نمی شود. خبر خوش اینکه شرکت بزرگ ایرانپاش مفتخر است که بهترین و باکیفیت ترین مخازن پلی اتیلن را از مواد اولیه خالص و درجه یک، تولید و روانه بازار می کند. این شرکت پیشرو ترین شرکت سازنده مخازن نگه دارنده کود های مایع در سطح کشور می باشد. برای خرید مخزن می توانید به صورت حضوری به آدرس شرکت مراجعه کرده و یا با وارد شدن به سایت www.iranpash.ir تمامی محصولات را مشاهده و اقدام به خرید نمایید.

 

جمع بندی

ما در این مقاله سعی کردیم اطلاعات کامل و جامعی را در مورد مخزن نگه داری کود مایع و نحوه ی خرید آن در اختیارتان قرار بدهیم. همانطور که گفته شد تانکر های نگه دارنده کود های مایع کشاورزی باید ویژگی هایی چون؛ کیفیت بالا، استاندارد های لازم، تولید شده در حجم و ابعاد های مختلف، انواع اتصالات برای تخلیه راحت آن، قیمت مناسب و مقرون به صرفه داشته باشند. مخازن پلی اتیلن علاوه بر داشتن ویژگی های گفته شده، مزیت های دیگری چون؛ وزن سبک و مناسب، برخورداری از بدنه یکپارچه بدون نشتی، مقاومت بالا در برابر شرایط مختلف آب و هوایی، برخورداری از لایه محافظ UV، عدم واکنش به انواع کود ها و مواد شیمیایی و... را دارد. برای داشتن این محصول با تمام ویژگی ها و مزیت های گفته شده به سایت شرکت ایرانپاش مراجعه کرده و با خیال راحت به خرید بپردازید. برای 

0 نظرات

ثبت نظر